Care sunt pașii în derularea unui proiect de design interior?

         De cele mai multe ori, prima impresie a unui client este aceea că un designer de interior îi va da câteva sfaturi despre cum să își amenajeze casa sau, în cel mai bun caz, îi va livra simulările computerizate cu design-ul, urmând ca el să se descurce singur cu șantierul și cu căutarea  obiectelor asemănătoare cu cele din imaginile prezentate.

         Nimic mai greșit, deoarece designerul de interior devine un partener de lucru care coordonează implementarea proiectului de la început, până la final.

         Iată care sunt etapele pe care arhitecții din cadrul echipei Studio 2.1 le urmează în cadrul fiecărui proiect de design interior complet și ergonomic:

 

  1.    Discuția premergătoare proiectului – constă într-o primă întâlnire beneficiar-arhitect, aceasta fiind extrem de importantă pentru rezultatul final. Designerul trebuie să înțeleagă ce-și dorește clientul, care este spațiul ce urmează a fi amenajat, care sunt elementele (obiecte, culori, decorațiuni) pe care acesta și le dorește neapărat și care este termenul în care trebuie încadrat proiectul, toate acestea ducând la o estimare corectă a volumului de muncă.

  2.    Releveu – măsurarea exactă, tridimensională a spațiului ce urmează a fi amenajat și redesenarea lui în format electronic. O echipă de specialiști va lua măsurătorile necesare și va fotografia spațiul. Releveul stă la baza proiectului de design și garantează exactitatea calculelor de finisaje, mobilier, etc. evitându-se astfel erori ce pot apărea în implementarea proiectului.

  3.    Planuri cu propunere de mobilare – această etapă constă în realizarea planurilor de compartimentare și de amplasare a mobilierului, în urma unor studii de fluxuri și ergonomie. Astfel se va alege varianta optimă de mobilare a spațiului, în conformitate cu necesitățile beneficiarilor.

  4.    Concept – poate cea mai importantă parte a unui proiect de design este aceea de creație. Designerul selectează anumite imagini de referință pentru a defini ambientul spațiilor din proiect, alege finisaje, materiale și obiecte de la diversi furnizori, concepe mobilierul pe comandă. Putem spune că realizează o imagine globală a încăperilor pe care ulterior le va modela.

  5.    Prezentari 3D fotorealiste/randări – acesta este pasul prin care modelăm încăperile, mobilierul, etc. și realizăm imagini 3D reprezentative, așa numitele randări. Acestea vor ilustra designul propus: finisaje, compoziția cromatică, obiectele de mobilier, decorațiuni, etc. Cu ajutorul randărilor, beneficiarul va putea vizualiza imaginea finală a amenajării, încă dinainte de a începe șantierul.

  6.    Proiectare de arhitectură și detalii de execuție – reprezintă planșe A4 sau A3 cu planuri, elevații și detalii necesare execuției (planuri de instalații electrice, instalații sanitare, alte detalii specifice), adunate în dosarul care va fi dat muncitorilor pe șantier, pentru a înțelege lucrările ce urmează a fi făcute.

  7.    Urmărirea lucrării – arhitectul va veni periodic la șantier pentru organizare, pentru implementarea soluțiilor propuse, pentru a oferi informații suport echipelor de lucru și pentru a se asigura că se respectă întocmai planul și conceptul de amenajare.

  8.    Lista de cumpărături, devize de amenajare, detaliere mobilier pe comandă - reprezintă realizarea unui tabel cu dimensiuni și cantități necesare pentru fiecare finisaj, respectiv selectarea finisajelor, mobilierului și a elementelor decorative, pe baza cataloagelor și a mostrarelor de la diverși furnizori. Obiectele selectate pentru amenajare vor fi incluse într-o listă de cumpărături, care conține toate detaliile necesare achiziționării (număr de obiecte, furnizor, preț, link). Pentru elementele personalizate (piese de mobilier/elemente decorative), se vor realiza planșe de detaliere care vor fi transmise furnizorilor pentru a face oferte de preț și de estimarea timpului de execuție.

  9.    Asistență în achiziționare - pe perioada implementării proiectului, deși de cele mai multe ori lista de cumpărături este suficientă, la cerere, beneficiarii sunt însoțiți la achiziționarea obiectelor și materialelor și vor fi consiliați în ceea ce privește calitatea produselor, paleta cromatică și de materiale, alternative de produse, etc.

  10.    Consultanță – deoarece este firesc să apară diverse întrebări și nelămuriri, pe toată perioada implementării proiectului, beneficiarii apelează la arhitect pentru a se consulta în fel de fel de situații și a lua cele mai bune decizii.

 

         Fiecare firmă de arhitectură are un stil propriu și își stabilește cum gestionează un proiect de design interior și ce conține acesta. Unele dintre etapele prezentate mai sus sunt absolut necesare în ceea ce privește obținerea unui rezultat final de calitate, iar altele vin în completare și conduc la o înțelegere mai bună a proiectului. Astfel este asigurată acuratețea în execuție, în sensul în care beneficiarul poate vizualiza imaginea reală și finală a proiectului.